Thursday, November 12, 2009

BAB 48: aKu cuBA

Sesungguhnya aku sedang mencuba…

Aku cuba untuk melupakan..

Aku cuba untuk mempositifkan…

Aku cuba untuk menerima..

Aku cuba untuk memaafkan..

Aku cuba untuk menjauhi..

Aku cuba untuk tidak merindui..

Ya..

Aku memang sedang mencuba..

Tapi…

Aku tidak menjanjikan apa-apa..

Janganlah kau terlalu mengharap….

Janganlah terlalu mendesak..

Kan aku dah kata..

Aku sedang mencuba..

Cuba untuk bertahan…

Cuba untuk terus setia..

Cuba untuk mendengar..

Cuba untuk memahami…

Tapi…

Aku hanya insan biasa…

Bagi lah aku masa untuk terus mencuba…

Kerna aku…

Tak akan pernah sesekali mengalah..

Maaf…

Jika aku menyakitimu..

Sejujurnya…

Aku sedang mencuba…


MOOD: KOSONG


cik pelangi menulis mengikut gerak hati cik pelangi...kadang-kadang, kata-kata tidak menggambarkan perasaan sebenar cik pelangi..ayat yang digarap ditambah ritmanya agar menjadi lebih puitis..bila hati berbicara, apabila realiti dan fantasi bersatu, maka terhasillah karangan baru daripada cik pelangi

4 comments:

hans said... [Reply to comment]

wah
hebat tu sajak2 nih yer
thanks sudi follow blog saya yg tak seberapa tu

ciK PeLAngi said... [Reply to comment]

ermmm...
boleh dipanggil puisi ke ni..
hehe..

act, ni entri di tahap kebuhsanan yang amat..

watiey said... [Reply to comment]

wey
sejak bila plak kawan aku ney pandai bermadah hampeh ni?
susah nak cye wey
ko jangan cakap kat aku yang ni hobi baru ko
hahahaha

ciK PeLAngi said... [Reply to comment]

aduh....
mc tie...
caner hang leh jmpe page aku ni..
ni yg mls nk lyan ang ni..
p maen jauh2..
nyebok je...

ko knp??
ingat aku xde bakat ke nk berpuisi ni..haha..
ni mesti ke jeles ni...