Monday, September 28, 2009

~BAB 26: aku nak tanya ni..tapi sape nak jawab???~

semakin hari, semakin aktif lak aku ngan dunia blog ni..act, dah lame aku stat mendaftar sebagai blogger..tp aku ni bukan reti sangat nak mengarang ayat yg bes2 ni..so, aku pun mls la nk continue penulisan blog aku..tp tbe2 rase mcm bes lak..bace2 blog org..mcm terasa ingin meluahkan sesuatu dengan hanya menaip..hehe..

ermmm...back to the title...aku sebenarnya nk tny satu soalan yang boleh dianggap satu soalan bodoh la oleh sesetengah pihak..hehe...aku ade bnyak gak bace blog2 org kan..so dalam bnyk2 tu, ade la blog yang slalu je cite pasal org lain..mcm mengumpat la..ye la, dalam pada kita nak bercerita mengenai kisah kehidupan kita ni, kadang-kadang, dalam sedar atau tidak, kita tercerita pasal orang di sekeliling kita..untuk menyedapkan cerita la katakan..kalo x tercerita psal yg buruk2 tu, x menjadi la plak cite kita kan??btol x???dalam idop kita ni, bukan perkara baik je yg berlaku kan..yg buruk2 pun bnyk..so, aku nk tanya ni...caner ye nk wat ayat penyoalan yg bes sket ni???aku rase mcm x manis je nk cite pasal org lain dlm blog kite.ye la...sometime, cite2 yg berlaku tu boleh menjadi sesuatu yg terlalu peribadi bagi mereka.or x patut pun kita sebagai sahabat utk menceritakan pasal org lain utk tatapan umum..walaupun orang tu x bace pun blog kita ni n xtau pun yg kita dah terkutuk die...tp adil ke bagi org tu??aku tny ni sbb kalo boleh, aku pun nk cite gak pasal org2 sekeliling aku..haha...saje je pura2 menimbulkan persoalan..tp aku x sampai ati la nk kutuk2 or cite peribadi org dlm blog ni..tp mcm bes je kan..kalo x puas ati kat sape2..tulis je dlm ni..kot2 la die terbace ke..boleh die tau sket yg ade yg sakit ati dgn tindakan mereka...

kesimpulannye..boleh x nk cite privasi or ngumpat2 dlm blog ni???hehe..stil confiusing..

MOOD: KONFIUS

cik pelangi menulis mengikut gerak hati cik pelangi...kadang-kadang, kata-kata tidak menggambarkan perasaan sebenar cik pelangi..ayat yang digarap ditambah ritmanya agar menjadi lebih puitis..bila hati berbicara, apabila realiti dan fantasi bersatu, maka terhasillah karangan baru daripada cik pelangi

0 comments: