Friday, September 17, 2010

~BAB 78: ujian dari Yang Maha Esa~



aku pasrah....
kalau pasrah, kenapa tulis dalam blog????
ermmmmmmmmmmm....
saje je kowt sebab dah lama tak pos entri baru kan...

ujian ape lak ni cik suzie oittt...

mak ngan ayah tak de kat umah..g kedah...sob2..tinggal ngan adik je..
(kat umah aku la..akak ngn abg aku ade je kat umah dorg blkg umah aku nih..)

sakit tekak..batuk..uhuk2..nak demam ghasenya..huhu...
(yang ni sebenarnya yg utama..aku tak sehat..waaa...tp yg pelik leh lak aku on9..hoho...dah aku xtaw nak wat ape kan..so, on9 la,...terajin lak nk taip n3 baru...)

skang dah kul 6.30...cerita CINTA KIRANA kat chanel 104 dah start..nak tengok ke tak ni ye...mcm malas je nk g on tv..aku duk sengsorang je kat umah ptg ni..adik aku ngan akak n anak2 buah aku g jejalan kat pantai..malas la nk ikut..sbb mcm x besh je kalo g ngn keadaan yg x bpe nk sehat ni..lgpun smlm dh g sane ngan mmbr skola yt..

pagi tadi g ngaja tusyen mcm biasa..tp aku je rasa mcm lain dari biasa sbb xde mood..sbb cuti raya punye pasal...x bersemangat langsung nak mengajar..dah le dua2 kelas td ciput je dak2 yang datang..lg la xde semangat aku nak mengajar....sudahnye, aku suruh dorg wat latihan dalam buku je..aku juz tengok2 dorg wat je..hehe...

cerita semalam punya cerita...ngeee~~~
khamis 160910..
aku, wani, ipah, syu...wat reunion kecil-kecilan...mcm bkn reunion jer..ni idea aku lar..hehe...tetibe je..konon2 nye nak g braya dr umah ke umah tp wani ckp raya da abes..so, die cadangkan g berkelah kat lata belatan..hoho...masyuk gak ni..then, aku stuju...koling2 la sape2 yg berkenaan yg duk area besut ni...yg dokat2 jo la..senang sket...so, di sebabkan plan yg mcm x bpe nk bes dan hampeh, ktorg juz g bli aym kat kfc..hoho..g makan kfc kat tmpt perkelahan..haha..lawak2..xpe la..janji dpt jumpe dorg...


yang ni gambar dekat pantai bukit keluang...ktorg g after solat asar kat umah ipah..ingatkan dah nak balik aftr zohor..pastu syu nk jmpe pakwe kesayangan die lak..hoho..tp bkn sbb die pown..ktorg sendiri sbnrnye x puas jejalan n gosip..hehe..yg pakai tdg kaler purple ni syu...dorg kapel mase skola menangah lg nih..caya lah..f4 lg..stay sampai skang....

ni gamba itam putih kat pantai...
yang ni lak gamba kat lata belatan..hehe...syu, ipah, wani, suzie...


nway, krdt to syu for those picture...aku lom masukkan lg gamba dr handphone..ni aku amk kat fesbuk syu..die yg edit nih...


alamak, tersasar dari cite sebenar la plak..hohohoho..tapi aku rasa ade kaitan je sbb aku batuk stat smlm...mase kat lata belatan...maklumlah..satu hari suntk ktorg kuar...aku stat beredar dr umah kul 8.30 pg..g amk syu..pastu g amk ipah..last amk wani..g kfc..then, trus g lata...ngan satria ayah aku..hehe....7.10 mlm br aku sampai umah balik..tepat2 kat pintu pagar, org azan maghrib...ayah aku dh xde kat umah..dh g surau..huhu...sakan aku jejalan...x pasal2 arini x sehat...huhu...

k la, i think i need to go now...till the fingers meet the keypad again..tatattata

MOOD: TAK TENANG

by:

cik pelangi menulis mengikut gerak hati cik pelangi...kadang-kadang, kata-kata tidak menggambarkan perasaan sebenar cik pelangi..ayat yang digarap ditambah ritmanya agar menjadi lebih puitis..bila hati berbicara, apabila realiti dan fantasi bersatu, maka terhasillah karangan baru daripada cik pelangi

2 comments:

Anonymous said... [Reply to comment]

ehem...rajinnya tukar background..hihi

ciK PeLAngi said... [Reply to comment]

baru terasa nak tukar..hehe..lame dh gne yg purple tu je..