Monday, September 28, 2009

~BAB 25: latihan mengajar praktikal dan kaunseling...posting~

erm...dua benda ni mengajak aku untuk berfikir sejenak...nak tak nak, kena gak pikir..sbb benda ni melibatkan masa depan aku...opsssssssss...act, entry ni aku nak post before raya aritu tapi masa day before balik tu aku busy sket..x sempat..jus taip je dulu..ok,sambung lagi..untuk praktikal, aku hanya diberi pilihan lokasi (selangor n melaka)..of course aku amk melaka..dah berzaman aku impikan untuk menjejakkan kaki ke sana..walaupun dh pernah pegi sekali..1st skali aku try untuk ke mrsm jasin, tp disebabkan result pmr aku yang x cukup lg 1 a, so terpaksalah berkubur je hasrat tu..aku sambung blaja kat mrsm biase je..2nd..for matriculation..aku ade apply..1st choice.. kolej matrikulasi melaka..still xde peluang gak..xpe la..redha je..n kali ni wlpn akak aku srh aku mtk selangor, tp aku tetap ngn kptsn aku..nk gak melaka..n my mom phm..trus support aku..hehe...

then, pasal posting lak..kalo praktikal td xde la merungsingkan sgt pown..posting ni la yg mengganggu lena aku...kakak2 aku srh apply KL..not selangor...aku baru je bercadang nk mtk kedah n perak...sbb someone said kos sara diri kat sana ok2 je..standard biase2 je..almaklumla..aku ni bukan anak penjual emas..bukan jugak anak tukang balak..so, kena la pandai2 cari tempat yg mampu aku survive..tp akak aku ckp kat KL ok je..sekolah die la yg ok..die kate nnt kalo aku mtk kedah, di hantarnye aku ke pedalaman...huhu..xnak la aku..nk mtk kat kamung halaman (trg n kelantan)...lect cakap xleh la plak..n someone ckp nnt die trus antar ke sabah n sarawak..huh..menangis aku nnt kang..haaaa..cakap pasal serawak lak...die srh aku mtk sarawak..maklumla..die kan kat serawak skang ni..alah, mcm la die blh jaga aku kat sane kan..dah le die tu keje..aritu pun die ckp dh mtk tukar ke semenanjung..kan kalo aku dpt sane, die lak tkr ke cni..sape nk jawab tu..xnak la aku.lgpun, member2 aku pun xde sorg pun yg berkeinginan ke sana..haha..

MOOD: JIWA KACAU

cik pelangi menulis mengikut gerak hati cik pelangi...kadang-kadang, kata-kata tidak menggambarkan perasaan sebenar cik pelangi..ayat yang digarap ditambah ritmanya agar menjadi lebih puitis..bila hati berbicara, apabila realiti dan fantasi bersatu, maka terhasillah karangan baru daripada cik pelangi

0 comments: