Thursday, February 4, 2010

~BAB 58: no title~

LAGU MRSM

Wahai putera-puteri bangsaku
Ayuh segera menuju
Mengikut gerak langkah maju
Bersatu mencari ilmu

Di zaman sains dan teknologi
Negara perlukan jasamu
Janganlah rasa malas lagi
Bersama memegang teraju

Di Maktab Rendah Sains MARA
Tuntut ilmu jangan jemu
Ikrar taat setia pada guru
Berdisplin selalu

Hari ini hari mulanya
Hari esok berjaya
Lengkapkan segala yang ada
Ke kuliah kita segera


LAGU SBPI SELANDAR


TAJUK: CEMERLANG BERWAWASAN

Di bumi bertuah ini
SBPI Selandar
Cemerlang dan berwawasan
Melahirkan insan gemilang

Berakhlak,berilmu,berbakti
Pada ibu pertiwi
Mendukung wawasan negara
Pembela warisan bangsa

Maju terus maju
SBPI Selandar
Maju ke hadapan
Cemerlang berwawasan


Aku letak dua lirik lagu sekolah kat sini..tetiba teringat lak zaman persekolahan aku dulu..lagu kat atas tu lagu MRSM..skolah lama aku..naseb baik melodi lagu ni masih lagi terngiang-ngiang di cuping telinga aku ni..lirik die pun ingat lagi…yang bawah tu lagu sekolah di mana aku menjalani latihan praktikal skang…sekolah yang bes la..budak2 die ok2 je..ckgu2 die lagi okay…biasa la budak2 asrama penuh kan..aku kna tau jgk lagu ni sbb masa perhimpunan kan kna nyanyi..


MOOD: TERINGAT


cik pelangi menulis mengikut gerak hati cik pelangi...kadang-kadang, kata-kata tidak menggambarkan perasaan sebenar cik pelangi..ayat yang digarap ditambah ritmanya agar menjadi lebih puitis..bila hati berbicara, apabila realiti dan fantasi bersatu, maka terhasillah karangan baru daripada cik pelangi

4 comments:

therosputih said... [Reply to comment]

wei...budak sekolah aku, ramai gak dapat kat selandar tu...hehehe...teringin nak kirim salam kat kau melalui dia..agak2 kau, sampai tak salam aku...hehehehe

ciK PeLAngi said... [Reply to comment]

aku mmg ajar bdk f4..rasa2 nya sampai kot slm mung..haha..acu oyak namo gapo..

therosputih said... [Reply to comment]

tu lah pasai, aku tak smpat nak tnya nama dorg mende...hakhakhak...bagus tak aku? seorg cikgi y sgt berdedikasi dan bersemangat waja...

ciK PeLAngi said... [Reply to comment]

gapo2 lah mg ain...aku br jah bersemangat waja nk krm slm mg ke dorg..bulih korek2 sket gano ckgi ain ngajar...haha