Friday, October 1, 2010

~BAB 83: aKu tERuja~


hai bloggers sekalian...
apa khabar kamuuuuu???
di harap berada dalam limpahan kurniaan rahmat dari Yang Maha Esa...
aminn...
alhamdulillah..saya masih sihat fizikal, emosi, batin dan semuanya lah...
dapat lagi jari jemari ini menari di atas kepingan keyboard laptop acer aspire 3680 milik peribadi tuan punya blog BiLa hATi bERbicARa ini.....

AKU TERUJA!!!!!!!
ya..saya teruja...
tapi kenapa ya???
mungkin ada yang tertanya-tanya..
tapi saya tahu...
sesetengah daripada kalian sudah tahu kenapa kan...

semuanya adalah disebabkan ini..


alhamdulillah...saya berjaya kawan2...


di sini saya inginkan berkongsi detik2 kegembiraan saya pada malam tadi...

selesai je saya membaca surah yassin selepas seusainya solat maghrib...
henfon yang saya tempatkan nombor celcom saya bernyanyi girang...
belum je sempat saya baca doa selepas baca yassin...

sape la yang kol time magrib ni...
ingtnya tak nak angkat je..
tp tetiba tetibi terfikir lak.
ntah2 benda penting..
so, cepat je tangan aku mencapai hp yang sedang beradu kat atas katil...
huhuhuhu..

tengok2 dari abang aku (abg chik)...
aikkk...lagi la menimbulkan kekonfiusan...
abg aku xkan kol time2 gini...

aku pun angkat...
then...
....................................................................................................................................

"helo, gapo???"

"mu cek x lagi result intebiu mu aritu???"

"xlagi..bakpo? tubik doh ko"

"ho, ado doh ni..sakni baru tubik."

"jolo ko?..hok mano so ni???"

"hok kpm lah.."

"ooh..kpm..aku kan ptptn"

"xeh..hok semo2 la..intebiu kpm aritu"

"owh...yoko?..ok2 jap lg aku cek"

ok

....................................................................................................................................

faham tak???
tak faham???
meh nak translate...

lebih kurang macam ni la..abang aku tanya dah cek ke belum result interiew aritu..
then aku cakap belum lagi...
die cakap dah kuar...
yang kpm pnyer...
tp tetiba aku konpius lak..
kan aku ni tajaan ptptn...
(haha..tetiba biol sat)...
abg aku pun cakap yang semua lah..
xkiralah tajaan ape..
semua dah kuar..
interview je...
....................................................................................................................................

sejurus selepas itu,
jantungku sudah tidak normal..
laju gila denyutannya...

rilex lah wahai jantung kesayangan ku...
terus je aku sound adik aku..

daa...on laptop jap...

ok..
(adik yang menurut kata..hehe)

pastu aku doa dulu...sbb td x sempat bace doa lg..
hehe..
sempat lagi selitkan doa moga2 berjaya...

..........................................................................................................................................

then...
selaju degupan jantungku,
selaju itu juga aku bukak page KPM tuh..
huhu...

so, kuarlah result td..
alhamdulillah sekali lagi...
aku BERJAYA...

trus je aku post link dekat FB untuk makluman rakan2 yang lain...
dan orang pertama yang komen adalah ADELIA...
kosmate yg x pernah2 pun komen status FB aku..
haha..
nampak sgt sume org sedang menantikan detik2 ini...

tp sori eh Ady..aku lmbt sket reply komen ko..
sbb ngn fwrd msg kt kawan2 yang lain...
hehe...

....................................................................................................................................

lepas tu, aku logout dah...
dalam pukul 10,
aku login balik FB...
wow..so impresss....
banyak giler status kawan2 yang mengucapkan syukur kerana berjaya..

so, aku pun nk post jugak...
tak salahkan nak berkongsi kegembiraan bersama rakan2...

yang pertama saya post TERIMA KASIH YA ALLAH...

dan yang kedua...

"buat yang berjaya, tahniah..alhamdulillah..rezeki buat kita semua...yang tidak berjaya tu...semoga tabah..tidak gagal sebenarnya..mungkin bukan rezeki kita lagi..moga berjaya di lain masa...syukur padaNya atas kejayaan..doakan moga2 kita semua dapat posting di tmpt yg di idam2kan..."


....................................................................................................................................

ada rakan yang bertanya..
kenapa macam pelik je ayat aku..
ada ke rakan2 kita yang gagal???

maafkan saya ye...saya tak jawap soalan anda
wlpn die tnya via chat...

buat pengetahuan korang..YA...
ada rakan kita yang TIDAK BERJAYA...
kosmate kita...

saya terkejut...
lagilah tuan empunya diri...
dia pun sedang memujuk hatinya...

saya turut simpati...
korang jugak tahu kan betapa bermakna nya kan untuk kita lulus temuduga kali ini...
saya pulak yang teremosi...
wlpn beliau bukanlah teman rapat saya...
tp saya sedih sangat..
kesian sgt2....

doakan moga beliau LULUS untuk permohonan kali kedua ye...

walaupun sy tahu beliau tidak membaca status yang saya post itu,
tapi saya hanya igin mengingatkan diri saya dan juga buat teman2 saya yang berjaya...
jangan pernah berhenti berdoa...

pohonlah padaNya setiap masa...
kerana kita baru BERJAYA dalam temuduga...
berdoa lah supaya ada penempatan untuk kita,..
dan yang paling penting....

NAMA KITA TIDAK TERCICIR....

demi masa depan kita.....

entri saya berakhir di sini.....

....................................................................................................................................

MOOD: CAMPUR ADUK..

@

cik pelangi menulis mengikut gerak hati cik pelangi...kadang-kadang, kata-kata tidak menggambarkan perasaan sebenar cik pelangi..ayat yang digarap ditambah ritmanya agar menjadi lebih puitis..bila hati berbicara, apabila realiti dan fantasi bersatu, maka terhasillah karangan baru daripada cik pelangi

0 comments: