Wednesday, October 14, 2009

BAB 32: KAWAN


.....kau dan aku perlukan kawan
teman ketawa dan menangis
melepaskan hela dan nafas rindu...

tanya dengan hati
hatiku sepi
tanya dengan bayu
bayu pun henti

tanya dengan alam
alamku sunyi
tanya dengan bayang
bayang pun lari

tanya dengan diri
diriku lali
tanya dengan cinta
masih tak beri

tanya dengan rindu
rinduku sangsi
tanya dengan cermin
cerah sendiri

di saat begini
apakah kau rasa
seperti ku sini nak melamar kasih

JIWA KACAU...tu je yang mampu aku ungkapkan...jiwa aku betul-betul kacau saat ini...banyak sangat masalah membelenggu aku sekarang...banyak benda nak kena pikir.. wahai masalah, jauhilah diriku..sesungguhnya aku tak dapat menanggungmu lagi...Ya Allah..berilah daku petunjukMu...

MOOD: JIWA KACAU

cik pelangi menulis mengikut gerak hati cik pelangi...kadang-kadang, kata-kata tidak menggambarkan perasaan sebenar cik pelangi..ayat yang digarap ditambah ritmanya agar menjadi lebih puitis..bila hati berbicara, apabila realiti dan fantasi bersatu, maka terhasillah karangan baru daripada cik pelangi

0 comments: